Order / Pertanyaan sila terus whatsapp (lebih cepat) or pm inbox facebook ya. +6017-3980067 WHATSAPP ONLY (No Call !) Pembekal Kosmetik, Produk Kesihatan dan Kecantikan Murah

PP VITAMIN C 1000MG PAHANG PHARMA | Review

Apa itu Vitamin C?
Vitamin C (turut dikenali sebagai Ascorbic acid) merupakan antara dietary supplement which sustained released atau pelepasan perlahan-lahan ke dalam tubuh badan kita dalam masa 12 jam. Oleh itu, Vitamin C perlu diambil setiap hari bagi memastikan tubuh kita mendapat bekalan vitamin C yang berterusan. Dan mestilah dalam kuantiti yang betul.


Fungsi Utama Vitamin C?
Vitamin C bukan saja menyumbang kepada meningkatkan pertahanan tubuh terhadap serangan penyakit biasa, malah diperlukan bagi pengeluaran kolagen iaitu struktur utama protein yang ditemui dalam tisu penghubung. Kolagen inilah yang sangat penting untuk pembinaan semula sel-sel baru dalam badan seperti :
i- kulit
ii- tulang
iii- sendi-sendi dalam badan


Antara kebaikan Vitamin C yang korang harus tahu :
  • Membantu dalam menggalakkan pertumbuhan gigi dan tulang. 
  • Sangat sesuai untuk pesakit arthritis kerana kandungan vitamin c 1000 mg adalah dose saranan untuk mengembalikan cecair pelincir antara sendi-sendi seperti dilutut.
  • Vitamin C mempercepatkan proses penyembuhan luka-luka. 
  • Mampu menurunkan kadar kolesterol dalam darah hampir 40 % sekiranya di ambil secara konsisten.
  • Dose setinggi 1000 mg ke 2000 mg sehari menjadi saranan sabagai faktor menghalang risiko penyakit kanser.
  • Vitamin c meningkatkan sistem pertahanan dalam badan seperti menentang bakteria- bakteria yang menyerang seperti bakteria:
  1. Tuberculosis
  2. Diphtheria
  3. Tetanus
  4. Staphylococcus
  • Memberi kesan tona kulit yang sekatacerah, dan lembap
  • Mengurangkan kedutan di wajah dengan efektif
  • Membantu mengecutkan jerawat di muka dan seluruh badan
  • Diperlukan untuk pertumbuhan dan pemulihan tisu badan, fungsi kelenjar adrenal dan menguatkan gigi dan gusi. 
  • Melindungi sel badan daripada kesan tidak baik dari pencemaran, jangkitan selsema.
  • Membantu dalam mengurangkan tahap kolesterol dalam badan, tekanan darah tinggi dan mencegah aterosklerosis - iaitu radang pada pembuluh darah manusia di sebabkan gumpalan plak kolesterol.
  • Melindungi daripada pembekuan darah yang abnormal, lebam dan mempercepatkan proses penyembuhan pada cedera/luka.
  • Membantu dalam mengeluarkan hormon anti stress- mengurangkan tekanan. 
  • Faktor penting untuk penambahan sel darah putih.
  • Bertindak sebagai antihistamin yang mampu mengurangkan kesan hidung bengkak dan simptom-simptom allergic yang lain.
  • Bertindak sebagai penggalak dalam pembinaan collagen untuk keanjalan dan kecantikan kulit.
  • Serta mencegah penuaan secara pra-matang.
  • Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang yang sering rosak akibat kesan radikal bebas.
  • Membantu tubuh untuk menyerap zat besi yang lebih optimum sesuai untuk pesakit anemia yang kekurangan zat besi di sebabkan kekurangan darah merah.
  • Bertindak sebagai vitamin untuk meningkatkan penghasilan haemoglobin dan sel darah merah dalam sistem badan.
  • Mampu merawat jangkitan saluran kencing.
  • Vitamin c adalah sangat di perlukan untuk memastikan penyerapan asid folik  (khusus bagi ibu mengandung) dan vitamin-vitamin lain dapat di serap oleh sel badan.
  • Mengurangkan risiko penyakit pundi hempedu.
  • Merawat ulcer perut akibat serangan bacteria H.Pylori
  • Menurangkan risiko mendapat komplikasi penyakit lain sewaktu mengandung.
  • Mengelakkan risiko jangkitan pada paru-paru yang di sebabkan latihan exercise yang berat. Contoh atlet-atlet sukan atau sesiapa yang bergiat aktif di gym.


SANGAT SESUAI UNTUK:
*wanita dan lelaki,umur 12 tahun keatas
*ibu mengandung
*ibu yang menyusukan bayi (menambahkan air susu)
*boleh diambil ketika haid
*mereka yang mengambil supplement kolagen dan glutathione (mengoptimumkan fungsi dan serapan bahan tersebut oleh badan)
*mereka yang mementingkan kesihatan dan kecantikan kulit
*perokok (mengurangkan penyerapan nikotin)
*mangsa kemalangan yang cedera/pembedahan, melecur

Cara pengambilan PP Vitamin C :
  • 1) Telan satu biji sehari, sama ada setengah jam sebelum sarapan pagi atau setengah jam sebelum masuk tidur.
  • 2) Amalkan minum air masak lebih kerap (sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari) untuk tujuan penyerapan vitamin C yang berkesan dan mampu me-nyah toksindari badan.
  • 3) Seboleh-bolehnya, hindarkan sebarang makanan/persekitaran yang menyebabkan penyerapan Vitamin kurang berkesan seperti minuman berkafein, minuman berkarbonat, perokok, demam, pengambilan antibiotik, ubat tahan sakit dan aspirin.

  • Korang mesti pernah dengar kan, sebarang jumlah dose yang diambil untuk apa-apa jenis ubat sekalipun perlu dapat preskripsi dan nasihat dari doktor terlebih dahulu?
  • Pernah terbaca atau terdengar tak apa-apa perubahan jumlah pengambilan dose sebarang jenis ubat pun perlu dapatkan nasihat dari doktor?

Haa, kalau pernah dengar @ terbaca, baguslah. Sebab jumlah dose vitamin C yang korang beli tu tak boleh di ambil dalam sembarangan jumlah tau! Untuk ambil mana-mana dose ubat sekali sepatutnya di ambil atas nasihat dan saranan doktor sahaja. 


Sebab apa?

Sebabnya setiap orang keperluan supplement untuk tubuh badan mereka adalah berbeza... Contoh la kan. Bandingkan remaja belasan tahun dengan orang dewasa nak cecah 50 tahun. Mana boleh tau senang-senang remaja ambil ubat dalam dose yang sama dengan orang dewasa.


Itu baru faktor umur. Banyak lagi faktor-faktor yang membezakan jumlah dose sebenar ubat untuk setiap orang. Contoh lain:

1) Faktor jumlah berat badan. Orang yang berat 40 kg sama ke dengan orang yang berat 80kg? Of courselah tak sama kan? Habis tu mana boleh sesuka hati ambil dose yang sama.

2) Faktor kesihatan. Orang sakit dengan orang sihat sure la tak sama kan? Kalau budak sakit, ambil 5ml ubat demam dalam bentuk cecair untuk sihat. Orang sihat kena ambil 5ml ubat demam jugak ke untuk elak demam? 
Tak boleh samakan setiap orang macam tu tau~

Keperluan Harian Vitamin C Harian 
Korang tau berapa banyak dose Vitamin C yang sepatutnya bagi korang yang normal lagi sihat sepatutnya ambil setiap hari? Ha, saya harap korang jangan terkejut. 

Sebab.... jumlah dose Vitamin C yang sepatutnya orang normal ambil setiap hari ni hanyalah: 


Lapan puluh mg ke seratus mg sahaja per hari aje...
(80mg-100mg)

Effect yang sangat-sangat buruk akan berlaku kalau korang berterusan ambil jumlah sesuatu supplement dalam jumlah yang terlampau banyak.
Badan tak mampu menampung vitamin c terlalu banyak

Jumlah Dos Vitamin C Untuk Rawatan Kulit

Jumlah dose vitamin C yang diperlukan bagi setiap orang yang normal ialah 80mg ke 100mg,  tetapi.... 
  • jumlah dose yang akan di recommend oleh doktor bertauliah ataupun pakar-pakar kulit yang berdaftar... bagi yang menghidap masalah kulit @ untuk kecantikan kulit yang di sarankan hanyalah lebih kurang seribu ke dua ribu mg (1,000 mg - 2,000 mg) sahaja!
  • cuba korang buat research kat internet ke, baca buku yang berkaitan... carilah jumlah dos harian yang paling tinggi dan selamat dibenarkan tu berapa? Memang takkan jumpa yang cakap sampai puluhan ribu mg vitamin c sehari.  
(kalau ada mungkin terlibat dengan penipuan, atau pengeluaran tak menepati piawaian ubat berdaftar)
  • memasukkan lebih 2,000mg dos vitamin C  setiap hari adalah sangat berbahaya kalau diambil untuk jangkamasa yang panjang. Paling teruk akan menyebabkan kegagalan organ dalam badan terutamanya masalah buah pinggang.  
  • Kalau dah buah pinggang sakit, lama-lama akan melibatkan komplikasi yang tak elok untuk organ-organ lain pulak~
Cuba check masing-masing. Berapa jumlah dose Vitamin C yang korang ambil setiap hari? Ada tak yang sampai puluhan ribu setiap hari? Jangan sebab gopoh sangat nak berkulit cantik, korang main sapu je mana-mana dose yang tinggi.
 Pilihlah...Sayang kulit atau sayang nyawa? 
Mira sendiri mengalami perubahan yang ketara dengan mengamalkan pengambilan Vitamin C nie. So, takkan korang tak nak alaminya sendiri pulak?

Kesan sebulan menggunakan Vitamin C 1000mg Pahang Pharma (Y2013)

LATEST YEAR 2015

Kenapa Payah Sangat Nak Cari Supplement Yang Tinggi Dos Di Hospital @ Klinik?

Maybe langsung tak pernah jumpa pun ubat supplement ni kat hospital atau klinik terutamanya yang berdose tinggi sampai beribu-ribu mg. Sebab apa?

Sebab menjual ubat yang melebihi dose yang di benarkan adalah salah dari segi etika bekerja bagi yang bergelar doktor yang sah.

Supplement-supplement yang begitu tinggi dose berkemungkinan memberi kesan sampingan yang buruk pada kesihatan. Sesetengah doktor mungkin jual, tapi  pesakit tak boleh di beli macam beli ubat di 7 eleven.

Dan ubat yang di prescribed kan tu betul-betul untuk golongan yang betul-betul memerlukan.

Tapi.... Vitamin C 1000mg dari Pahang Pharmacy menjadi pilihan para doktor.

  • Pahang Pharmacy adalah antara established pharmacy/company di Malaysia. Produk-produk yang di keluarkan Pahang Pharmacy adalah menepati piawaian kesihatan dan dose ubat-ubatan.
  • Tak ada keraguan pada produk daripada Pahang Pharmacy terutama Vitamin C 1000 mg yang banyak membuktikan kesan baik pada kulit dan takkan ada kesan sampingan. 
  • Dengan syarat hanya mengambil sebiji setiap hari.... :)

Insya Allah, perubahan kulit yang nyata akan nampak. Sudah lah ubat pun sah dari segi piawaian dan pengeluaran. Kesan pun sangat best... Contoh terbaik boleh lihat di bawah :)



TESTIMONI PENGGUNA PP VITAMIN C :
Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #1

Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #2


Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #3

Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #4

Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #5


Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #6


Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #7

Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #8
Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #9

Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #10
Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #11
Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #12
Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #13

Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #14

Pengguna Vitamin C 1000mg Pahang Pharmacy #15


BERMINAT?
JOM ORDER .
PEMBELIAN DALAM TALIAN (ONLINE ORDER)
Cara Order Produk

NYATAKAN NAMA PRODUK, KUANTITI PEMBELIAN & NEGERI

"PP VITAMIN C"
(100 BIJI/BOTOL)

HARGA KAMI : 
1 BOTOL RM55 SM / RM60 SABAH-SARAWAK
FREE POSTAGE



(+6) 017-3980067 [WHATSAPP SAHAJA. STRICTLY NO CALL]
WHATSAPP :  KLIK LINK NI =>> bit.ly/SisPMproduct
SILA EMAIL KEPADA  : mieyaatiera@gmail.com
PM KAMI DI FACEBOOK FAN PAGE : CIK MIRA BEAUTY
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
SENARAI PRODUK = KLIK DI SINI

SEMAK TRACKING NO. = KLIK DI SINI

FEEDBACK CUSTOMER = KLIK DI SINI
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

PENGHANTARAN:-
KAMI MENGGUNAKAN POS LAJU
SETIAP ITEM YANG DIHANTAR AKAN SAMPAI
KEPADA PELANGGAN DALAM TEMPOH 1 KE 3 HARI WAKTU BEKERJA. 
NO RUJUKAN ITEM (TRACKING NUMBER) AKAN DIBERIKAN 
SETELAH URUSAN JUAL BELI SELESAI. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...